Helsingissä raitiovaunu kulki Itäistä Viertotietä pitkin ja kääntyi todennäköisesti jossain Paavalin kirkon paikkeilla. Myöhemmin kiskoja jatkettiin…

Kysytty

Hei,
Helsingissä raitiovaunu kulki Itäistä Viertotietä pitkin ja kääntyi todennäköisesti jossain Paavalin kirkon paikkeilla. Myöhemmin kiskoja jatkettiin Intiankadulle asti. Haluaisin tietää milloin tämä jatko-osuus otettiin käyttöön.

Vastaus

Vastattu

Suomen raitiotieseuran sivuilta löysin seuraavan tiedon:

Liikenne Intiankadun kulmaukseen käynnistyi vuonna 1926. Jatko-osuuden valmistumiseen saatiin lykkäystä aluksi vuoteen 1933 saakka, koska katsottiin, että Hämeentie (ent. Itäinen viertotie) oli liian kapea. Lykkäystä haettiin useita kertoja ja jossakin vaiheessa asiasta luovuttiin.
Lähde: Suomen raitiotieseura (2020), "Suomen raitiotiet". Haettu osoitteesta https://www.raitio.org/suomen-raitiotiet-ja-raitiovaunut/suomen-raitiot…, (29.9.2020).

Lisää tietoa raitioteiden historiasta löytyy Suomen raitiotieseuran sivuilta, jonka osoite on https://www.raitio.org.

0 ääntä

Kommentit

Eli vastaus kysymykseen on siis: vuonna 1926. Vastauksessa sana "jatko-osuus" tarkoittaa eri asiaa kuin kysymyksessä, eli toteutumatta jäänyttä radan jatkamista Intiankadulta vielä eteenpäin.