Helsingin NMKY:n Sinfoniaorkesterin Juhlakonsertit olivat seuraavina vuosina. Mahtaakohan löytyä tarkat päivämäärät ja jos mahdollista täydelliset ohjelmat? 50…

Kysytty

Helsingin NMKY:n Sinfoniaorkesterin Juhlakonsertit olivat seuraavina vuosina. Mahtaakohan löytyä tarkat päivämäärät ja jos mahdollista täydelliset ohjelmat?

50 vuotis juhakonsertti v. 1968. Kapellimestarina Usko Aro, Antonín Dvořák, Symphony No. 9 in E minor, "From the New World."
60 vuotis juhlakonsertti v. 1978. Kapellimestari Lauri Ojala

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yritimme tiedustella asiaa suoraan Helsingin NMKY:ltä, mutta sieltä ei juuri tällä hetkellä vastattu. Teidän kannattanee ottaa yhteyttä sinne jonkin ajan kuluttua; tästä löytyvät yhteystiedot: https://www.hnmky.fi/helsingin-nmky/yhdistys/yhteystiedot . Voisi olettaa, että NMKY:llä on jonkinlainen arkisto toiminnastaan, ja vähintäänkin heidän vuosikertomuksistaan todennäköisesti löytyisi tietoa juhlakonserteista.

Kansalliskirjasto puolestaan on vapaakappalekirjasto, jonka kokoelmissa pitäisi periaatteessa olla myös konserttien käsiohjelmia. Näitä voisi siis kysellä Kansalliskirjaston Vapaakappaletoimistosta, jonka yhteystiedot tässä: https://www.kansalliskirjasto.fi/fi/info/yhteystiedot#palveluiden-yhteystiedot