Helsingin metro on maailman pohjoisin metro, mutta mikä on eteläisin, mikä läntisin ja mikä itäisin?

Kysytty

Helsingin metro on maailman pohjoisin metro, mutta mikä on eteläisin, mikä läntisin ja mikä itäisin?

Vastaus

Vastattu

Wikipedian metrolistauksen mukaan eteläisin metro olisi todennäköisesti Argentiinassa Buenos Airesissa, läntisin Yhdysvaltojen Los Angelesissa ja itäisin Japanin Sendaissa. Nämä arviot perustuvat luettelon ja kartan vertaamiseen, eivät ole siis virallista tietoa.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_metro_systems

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kanadan Vancouver on lännempänä kuin Los Angeles, joten se on läntisin metro.

Australian Sydney on idempänä kuin Japanin Sendai, joten Sydneyn metro on itäisin.