Helsingin kaupungin kirjastossa oleva omakustannekirjani sai kaksi hyvää lukija-arviointia ( 4 ja 5 tähteä), joiden toivoisin näkyvän myös Turun pääkirjaston…

Kysytty

Helsingin kaupungin kirjastossa oleva omakustannekirjani sai kaksi hyvää lukija-arviointia ( 4 ja 5 tähteä), joiden toivoisin näkyvän myös Turun pääkirjaston sekä myös muutamassa muussa maaseutukirjastojen kappaleissa! Onko tällainen kirja-arvostelujen siirtäminen kirjastosta toiseen mahdollista ja jos on, niin kenen puoleen kannattaisi kirjastoissa kääntyä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjasto on osa Helmet-kirjastoja. Mahdollisuus antaa tähtiä ja arviointeja ovat Helmetin yhteisöllisiä ominaisuuksia. Tarkoituksena on, että asiakkaat voivat suositella kirjoja toisilleen. Tähtiä ja arviointeja ei voi siirtää Helmetistä muihin tietokantoihin. Turun kaupunginkirjasto kuuluu Vaski-kirjastoihin  ja eri tietokantaan, joten arviot annetaan siellä.

Helmet: ohjeita https://luettelo.helmet.fi/screens/e_help_fin.html#arviointitahdet

3 ääntä

Kommentit

Hyvä Helsinki-vastaaja! Kyllä Vaski-kirjastoissa on myös mahdollisuus lukijoille arvioida kirjoja ja antaa niille tähtiä. Homma on sidottu asiakkuuteen.
Hyvä kysyjä - luetko todella Turun pääkirjaston "maaseutukirjastoihin"`?
Mietipä vähän sanavalintaasi.

Hakusana "maaseutukaupunki": muista kuin pääkaupungista;
"maaseutulehti": muista kuin pääkaupungissa ilmestyvistä sanomalehdistä.
Lähteet: Suomen kielen perussanakirja ja Kielitoimiston sanakirja

Sanaa on tuossa merkityksessä käyttänyt niin moni ja niin vakiintuneesti, että sen on päätynyt sanakirjaan ja pysynyt siellä uusinnasta toiseen.