Helmet netissä kun varaan kirjan, ns kotikirjastoni on ollut valikossa valmiiksi asetettuna. Nyt se on listan eka kirjasto valittu, ja joudun joka kerta…

Kysytty

Helmet netissä kun varaan kirjan, ns kotikirjastoni on ollut valikossa valmiiksi asetettuna. Nyt se on listan eka kirjasto valittu, ja joudun joka kerta valitsemaan kirjaston pitkästä listasta. Ennen oli valmiiksi valittu, ja aineiston varaaminen oli huomattavasti helpompaa! Vooinko jostain muuttaa tätä? Sivulla lukee kotikirjastoni nimi, ja se ok, mutten voi klikata siitä mitän.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit vaihtaa kotikirjastosi kirjautumalla Helmetin Omiin tietoihin ja valitsemalla sen jälkeen painikkeen Muuta yhteystietoja. Tämän jälkeen aukeaa uusi ikkuna, josta löytyy kirjasto-valikko. Valitse siitä haluamasi kirjasto, ja valitse Jatka. Tämän jälkeen tietoihisi päivittyy uusi kotikirjasto. Jos uusi kirjasto ei heti näy, kannattaa omista tiedoista kirjautua ulos ja sen jälkeen uudelleen sisään, silloin tiedon pitäisi viimeistään päivittyä.

Jos kotikirjaston vaihtaminen ei onnistu Helmetissä, voit myös käydä asioimassa kirjaston palvelupisteessä, ja pyytää että henkilökunta päivittää uuden kotikirjaston asiakastietoihisi.