Voisitteko auttaa minua löytämään hyvien historiallisten romaanien kirjoittajia.

Kysytty

Hei! Helmet-kirjastopalvelun tarkennetun aineistohaun tietokanta on hyvin puutteellinen. Voisitteko auttaa minua löytämään hyvien historiallisten romaanien kirjoittajia kuten Maurice Druon ja Ken Follett? Esim. 'Kirotut kuninkaat' ja 'Kingsbridge' -romaanisarjat ovat kiinnostavia. Suomalaiset eivät kiinnosta. Esim. 50 tärkeintä maailmankirjallisuuden historiallista romaania olisi hyvä alku.

Vastaus

Vastattu

Hyvä lähtökohta voisi olla Wikipedian sivu Historiallinen romaani, jolla luetellaan paljon historiallisen romaanikirjallisuuden tunnetuimpia klassikkoja, tosin sivulla painottuu jossain määrin suomenkielinen kirjallisuus. Kannattaa kuitenkin huomata myös sivulla linkitetty Wikisourcen lista Historiallista kaunokirjallisuutta, joka on varsin laaja ja kansainvälinen. Lisää lukuvinkkejä löytyy Kirjasammon Historialliset romaanit -vinkkilistoista.