Helmet-kirjastokorttini pitäisi ehkä uusia, nykyinen on vuodelta 1997 ja alkaa vedellä viimeisiään, kulmasta murtunut jne.

Kysytty

Hei

Helmet-kirjastokorttini pitäisi ehkä uusia, nykyinen on vuodelta 1997 ja alkaa vedellä viimeisiään, kulmasta murtunut jne. Miten uuden saisi, pitääkö täyttää korttihakemus kuten uuden asiakkaan vai onnistuuko tilaus vain käymällä kirjastossa? Tuleeko uuteen korttiin - jos sellaisen saa - sama tunnusluku ja korttinumero?

Vastaus

Vastattu

Asia hoituu helposti kirjaston asiakaspalvelussa. Ota mukaan vanha korttisi ja voimassa oleva kuvallinen henkilötodistus. Saat uuden kortin heti käyttöösi. Kortin numero vaihtuu uuden kortin myötä, mutta tunnusluku pysyy halutessasi samana.

Jos korttisi on yhä kirjaston asiakasrekisterissä, asiakastietojen ajankohtaisuuden tarkistaminen riittää. Uutta korttihakemusta ei siis tarvitse tehdä.