Helmet e-kirjaston lehtipalvelu lienee ilmaispalvelu. Kirjautuessasi helmetin kirjastokortilla PressReaderiin, lehdet eivät kuitenkaan avaudu luettaviksi, vaan…

Kysytty

Hei!
Helmet e-kirjaston lehtipalvelu lienee ilmaispalvelu.

Kirjautuessasi helmetin kirjastokortilla PressReaderiin, lehdet eivät kuitenkaan avaudu luettaviksi, vaan lukusuuruuteen sivua zoomatessasi eteesi ilmestyykin maksuvalikko..

Why is that?
Qu'est-ce que c'est ca?

Miksi näin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

PressReader on ilmaispalvelu, mutta sen aineistoja voi etäkäytössä vain lukea, ei ladata mobiililaitteelle. Ohjeemme ovat hieman vaikeaselkoiset, mutta lehtien lukemisen pitäisi onnistua.

Avaa ensi sivu http://www.pressreader.com/. Valitse Sign in -sivuston oikeasta yläkulmasta ja napauta Library Card -painiketta. Valitse tämän jälkeen alasvetovalikosta Library – Helmet libraries (offsite) ja kirjoita kirjastokorttisi numero ja pin-koodisi niille varattuihin kenttiin. Odota hetki, kunnes eteesi aukeaa PressReader HotSpot -ikkuna.

Pääset selaamaan lehtivalikoimaa napauttamalla Select publication -painiketta. Löydät lehtivalikoiman myös valikosta kohdasta Publications. Voit tämän jälkeen selailla lehtiä maan, kielen, aihepiirin tai lehtityypin mukaan tai hakea lehtiä nimellä. Lehti avautuu napauttamalla lehden kansikuvaa. Lehteä voi lukea verkkoyhteydessä, mutta ei ladata omalle laitteelle. (Jos yrität ladata, saat ruudulle kuvaamasi maksuvalikon.

PressReader-mobiilisovellukseen ei toistaiseksi voi kirjautua kirjastokortilla. Ominaisuus on kuitenkin kehitteillä. Voit edelleen käyttää sovellusta PressReaderin lehtien lataamiseen Espoon ja Helsingin kirjastojen langattomassa verkossa.