Hellurei, Miten Kirjasto 10:stä varataan äänitallenteiden digitointilaite. C-kasettien lisäksi myös vinyylilevyjen digitointi. Työtilat 43 ja 44. Ei näy…

Kysytty

Hellurei,

Miten Kirjasto 10:stä varataan äänitallenteiden digitointilaite. C-kasettien lisäksi myös vinyylilevyjen digitointi. Työtilat 43 ja 44. Ei näy kalenterissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjasto 10:n sivuilla on tosiaan tieto tästä palvelusta eli että C-kasetteja ja vinyylejä voi digitoida koneilla 43 ja 44.
http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kirjasto_10/Palvelut

Koneet ovat varattavissa kahdeksi tunniksi kerrallaan. Varauksen voi tehdä Helsingin kaupunginkirjaston asiakastietokoneiden ajanvarausohjelmassa: https://varaus.lib.hel.fi/default.aspx

Valitse kirjastolistauksesta Kirjasto 10 ja klikkaa Näytä vapaat ajat. Kyseiset koneet eivät näy oletuksena avautuvassa listauksessa, vaan saat ne näkyviin klikkaamalla avautuvassa näytössä täpin kohtaan Työtilat. Saat näin näkyviin myös koneet 43 ja 44. Jos koneet ovat varattuja, ne näkyvät harmaana. Vaihda kalenterista sopiva päivä ja etsi ajankohta, jossa jompikumpi (43 tai 44) laatikko on ruskea (= vapaa aika). Voit tehdä varauksen klikkaamalla varauksen aloitusaikaa, valitsemalla varausajan ja kirjoittamalla kirjastokorttisi numeron ja nelinumeroisen tunnuslukusi. Klikkaa lopuksi Varaa.