Heippa! teen päättötyötä aiheesta intereilaus näkökulmana erityisesti pohjoismaissa matkustus Kuinka paljon aiheesta on saatavissa kirjallisuutta?

Kysytty

Heippa! teen päättötyötä aiheesta intereilaus näkökulmana erityisesti pohjoismaissa matkustus
Kuinka paljon aiheesta on saatavissa kirjallisuutta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hakusanoilla " interrailmatkailu" ja "matkaoppaat, rautatieliikenne" löytyy Pääkaupunkiseudun kirjastoista muutama teos. Tuoreimpina "Independent traveller's Europe", 2000 ja Katie Woodin "Europe by train"-teoksen uusin painos, niinikään vuodelta 2000. Näiden saatavuuden sekä tiedot muista aiheeseen liittyvistä kirjoista voit tarkistaa osoitteesta http://www.libplussa.fi . Tieteellisten kirjastojen Linda-tietokannasta löytyy myös useampia teoksia. Esim. Minna Leppäaron pro gradu -tutkielma "Junalipulla Euroopan ympäri : ensimmäisten interreilaajien matkassa 1970-luvulla". Turun yliopisto, 1999. Tätä voit yrittää pyytää kaukolainaksi. Saat sen kuitenkin vain lukusalikäyttöön. Helsingin yliopiston kirjaston kokoelmissa on Erika Andersson Cederholmin teos "Det extraordinärs lockelse : luffarturistens bilder och upplevelser, 1999, ja Helsingin yliopiston opiskelijainkirjastossa Jussi Jauhiaisen teos "Suomalaisten interrailmatkailu" (Tutkimuksia ja selvityksiä /Kansalaiskasvatuksen keskus, 1989. Aleksi-artikkelitietokannasta löytyi 12 artikkeliviitettä, tuorein Ulla Malmisen artikkeli "Reilaaja on toista maata", Helsingin Sanomat 1999-05-05. Aleksia pääset käyttämään kirjaston asiakastyöasemilla. Samoin kuin englanninkielistä Ebsco-tietokantaa, josta löydät myös kokonaisia artikkeleita. Ebscosta joudut etsimään kuitenkin hakusanalla "eurail", joka on englanninkielen vastine meidän " interrailille".