Heippa! Kaipailen yhden lastenkirjan perään. Siinä käsiteltiin jotenkin isoisän kuolemaa, ja isovanhempien talon takapihan kaivossa oli sateenkaarikaloja…

Kysytty

Heippa! Kaipailen yhden lastenkirjan perään. Siinä käsiteltiin jotenkin isoisän kuolemaa, ja isovanhempien talon takapihan kaivossa oli sateenkaarikaloja. Luettu joskus 90-luvun ensimmäisinä vuosina, eli nykyisillä sateenkaarikalakirjoilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Myöskään mitään kiiltäviä kuvia tms. kirjassa ei ollut, ihan perinteinen, käsinpiirretty lasten kuvakirja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvaus tuo mieleeni Alex Marleen kirjan Hei sitten, ukki.
[Helsinki] : Kirjapaja, 1983
ISBN 951-621-346-4 sidottu

Sateenkaarikaloja en siitä muista, mutta kirja kertoo isoisän ja lapsenlapsen keskusteluista ja päätyy ukin kuolemaan.

Toinen samoihin aikoihin ilmestynyt kirja joka voisi olla etsimäsi on
Wolf, Winfriedin Jouluaatto isoisän luonaHelsinki:Lasten keskus, 1994
ISBN 951-627-622-9 sidottu

Helmet-haulla löytää uudempia kirjoja kuolemasta, jos kirjoittaa sen tarkennetussa haussa aiheeksi ja rajailee sitten aineistoa lasten kokoelmaan ja kuvakirjoihin.
http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Rb1591208__Sd%3A%28kuolema%2…