Heippa, jos hävitän kirjastoon kirjan, paljonko mun pitää maksaa korvauksesta?

Kysytty

Heippa,
jos hävitän kirjastoon kirjan, paljonko mun pitää maksaa korvauksesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kadonnen kirjan voi korvata maksamalla siitä hankintahinnan tai kiinteän korvaushinnan. Kadonneesta kirjasta peritään kirjastojärjestelmän tietokannassa oleva teoksen hinta, kuitenkin vähintään 17 € aikuisten aineistosta ja 9 € lasten aineistosta. Pitäisi siis tietää, mistä kirjasta on kyse.

Voit myös korvata kirjan toisella vastaavalla teoksella, mutta tällöin asiasta on sovittava erikseen.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Lainaajat_ja_ma…