Heippa, hevoskirja sarjasta kysyisin, jonka olen valitettavasti hukannut, kirjoittajaa taikka kirjojen nimiä en muista. Kirjassa oli oman muistini mukaan jokin…

Kysytty

Heippa, hevoskirja sarjasta kysyisin, jonka olen valitettavasti hukannut, kirjoittajaa taikka kirjojen nimiä en muista. Kirjassa oli oman muistini mukaan jokin saari, jonne tyttö lähti perheensä mukana. Hän joutui eroon hevosista, ja inhosi ajatusta. Lopulta saari näyttikin oman puolensa. Se oli ollut ennen kunnon hevoshullujen saari. Saarella alkoi ilmestymään musta hevonen aika ajoin. Ja sitten lapsi/lapset yhdessä kirjoista menivät vanhaan talliin, tutkiskelemaan, ja sieltä löytyi kaikkea tietoa saareen liittyen. Sattuisiko löytymaan mitään tietoa? Yhdestä kirjasta muistan sen, että kansi oli tumman sininen ja musta.

Vastaus

Vastattu

Varsin lähelle kysymyksessä kuvailtua kirjaa tulee Pollux-hevoskerho-sarjassa ilmestynyt Jenny Hughesin Morvonan hevoslegenda.

"150 vuotta sitten Morvonan saaren edustalle haaksirikkoutui laiva, josta legendan mukaan pelastautui upea hevonen... Vanhan tarinan alkuperä kiinnostaa 15-vuotiaan Tian kirjailijaisää. Niinpä edessä on lähtö Morvonaan."

0 ääntä

Kommentit

Minusta kuvaus vastaa täysin Mariel Pietarisen Saariston suolaiset kyyneleet -kirjaa sarjasta Kavionjälkiä sydämessä. Sinimusta kansi ainakin on!
Toivottavasti löytyy :)