Hectorin kaikki käännösbiisit

Kysytty

Hectorin kaikki käännösbiisit

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jake Nyman on laatinut listan Hectorin suomeksi levyttämistä, hänen itsensä sanoittamista kappaleista.

Suluissa on alkuperäisen levytyksen esittäjä ja kappaleen nimi. Jotkut Hectorin sovitukset perustuvat tosin originaaliesitysten jälkeen ilmestyneisiin myöhempiin versioihin.

  1. Ainokainen (The Beatles: She's a Woman)
  2. Ei mittään (The Fugs: Nothing)
  3. Elämä on politiikkaa (Bob Dylan: Political World)
  4. Hassu huilumies (The Beatles: Fool on the Hill)
  5. Hei leidi hei (Bob Dylan: Lay Lady Lay)
  6. Huomenta tyyny (Larry Finnegan: Good Morning Tears)
  7. Jäi talo tyhjilleen (Consortium: Copper Coloured Years)
  8. Jos lehmät osais lentää (David McWilliams: The Days of Pearly Spencer)
  9. Jos lukisit kuin kirjaa (Gordon Lightfoot: If You Could Read My Mind)
  10. Kadonneet lapset (Claudio Baglioni: Io me ne andrei)
  11. Käenpoika (Shawn Phillips: She Was Waiting for Her Mother)
  12. Kerro vaan (Neil Young: Tell Me Why)
  13. Kissojen yö (Al Stewart: Year of the Cat)
  14. Kuin Juudas (Procol Harum: As Strong as Samson)
  15. Kuinka voit väittää (Ralph McTell: Streets of London)
  16. Kun tein suurteoksein (Bob Dylan: When I Paint My Masterpiece)
  17. Kuningatar (Peter Sarstedt: Where Do You Go to My Lovely)
  18. Lainaa vain (Carole King: Child of Mine)
  19. Lasi (Donovan: Jersey Thursday)
  20. Laura sua kauheesti kaipaan (Ricky Valance: Tell Laura I Love Her)
  21. Menin kipsiin taas (Guess Who: Dancing Fool)
  22. Monofilharmoonikko (Harry Chapin: Six String Orchestra)
  23. Mustasukkainen (John Lennon: (Jealous Guy)
  24. Nainen yksin on (Alice Cooper: Only Women Bleed)
  25. Neljä tuulta (Ian & Sylvia: Four Strong Winds)
  26. Nuorallatanssija (Mikael Wiehe: Lindansaren)
  27. Palkkasoturi (Buffy Sainte-Marie: The Universal Soldier)
  28. Perjantai on mielessäin (The Easybeats: Friday on My Mind)
  29. Pian tuuthan takaisin (Darling Be Home Soon)
  30. Sadepäivälaulu (Bernt Staf: Familjelycka)
  31. Snadi kundi stadista (Pugh Rogefeldt: Jag är en liten pojke)
  32. Sudenkorento (David Bowie: Life on Mars?)
  33. Suomi neito (Don McLean: American pie)
  34. Surullinen Liisa (Cat Stevens: Sad Lisa)
  35. Suzanne (Leonard Cohen: Suzanne)
  36.  Sydänten kaatopaikka (David Gilmour: Short and Sweet)
  37. Tää ei oo se joulu (The Greenbriar Boys: Stewball)
  38. Tähän vuodenaikaan (Gordon Lightfoot: Pussywillows, Cat-Tails)
  39. Takataan roos (The Coasters: Yakety Yak)
  40. Tuulet kirkuu hautoihin (King Crimson: Epitaph)
  41. Työttömän kehtolaulu (Alan Stivell: Oidhche mhaith)
  42. Vanhan kirkon puisto (Richard Harris: MacArthur Park)
  43. Varhain eräänä aamuna (Roger Whittaker: Early One Morning)
  44. Viikonloppusammakko (Alberto y Lost Trios Paranoias: Holiday Frog)

Mainittakoon vielä, että listaa ei ole otettu Cumuluksen, Dick and The Dynamiten ja H.E.C -yhtyeen kanssa tehtyjä levytyksiä, vaan pelkästään soolotuotanto. Myös muiden sanoittajien, kuten Tommy Tabermannin ja Juice Leskisen kanssa syntyneet käännöstekstit on jätetty pois.

20 ääntä

Kommentit

Onko Hectorilla Käännös biisejä Eric Claptonilta? eikös joku ollut...

Mikähän mahtaa olla mandoliinimiehen alkuperäinen? Kuulin sen joskus, jossa laulettiin espanjaksi. yrittänyt etsiä jo pitkään...

Kiitos Jake, Erinomainen lista, Hector on tehnyt sekä uskomattomia omia biisejä ja unohtumattomia käännösbiisejä.
Lisäisin tähän listaan myös Cohenin Hallelujan…

Hei
Mahtaisiko löytyä nuotteja käännös kappaleeseen , Nuoralla tanssija , esittäjä Susanna Haavisto.?

Listasta puuttuu myös kaikki Hectorin muille esittäjille tekemät käännössanoitukset, esimerkkinä vaikka Freemanin Käyntikortti (Talking to the wall) tai Seppo Närhen Prinsessa 65 (Queen of 1964)