Haussa on romaani, jonka luin muutama vuosi sitten. Suomalainen kirjailija, ja arvioisin, että kirja ilmestynyt viimeisen vuosikymmenen sisällä. Muistaakseni…

Kysytty

Haussa on romaani, jonka luin muutama vuosi sitten. Suomalainen kirjailija, ja arvioisin, että kirja ilmestynyt viimeisen vuosikymmenen sisällä. Muistaakseni kansi on sinivihreä, ja siinä on kuva suu auki olevasta luurankomaisesta hahmosta, jolla on lierihattu päässään. Kirja kertoo neuroottisesta ja syrjäytyneestä ihmisestä, jota muunmuassa ympäristötuho ahdistaa. Yhdessä kohdassa hän unohtaa tai luulee unohtaneensa suihkunsa päälle päiväkausiksi. Kirjan sävy on aika tragikoominen, ja Anni Saastamoisen Sirkka-romaani on mielestäni vähän samanhenkinen.