Hän lähti. Ovenkahvaan ja kynnyspuulle jäi kaipaus kukkimaan. Se kuiskaa kysyvän suulle -Ei erhettä milloinkaan tee elämän Antaja meille vaikka tänään…

Kysytty

Hän lähti.
Ovenkahvaan ja kynnyspuulle jäi kaipaus kukkimaan.
Se kuiskaa kysyvän suulle
-Ei erhettä milloinkaan
tee elämän Antaja meille
vaikka tänään tuntuukin niin.
Sydän kuitenkin Jumalan teille
jäi itkien kiitoksiin.

Kenen runo?

Vastaus

Vastattu

Hän lähti on Hilja Aaltosen runo kirjasta Sydämeni virsi : runoja ja omaelämäkerta. Se oli yksi kirjan vuonna 1974 ilmestyneeseen laajennettuun painokseen lisätyistä runoista. Sydämeni virsi sisältyy Aaltosen Koottuihin teoksiin laajennetusta 2. painoksesta alkaen (1994).