Haluan varmistaa onko prinsessa Mirza Risa Khan - eli kirjailija Elsa Lindberg-Dovlette suomalainen vai ruotsalainen? Wikipedian mukaan hän oli suomalainen…

Kysytty

Haluan varmistaa onko prinsessa Mirza Risa Khan - eli kirjailija Elsa Lindberg-Dovlette suomalainen vai ruotsalainen?

Wikipedian mukaan hän oli suomalainen ruotsin kielellä kirjoittanut kirjailija ja avioliiton kautta persialainen prinsessa. Hänen kirjojansa on käännetty suomeksi. Jonkun sivuston mukaan hän on ruotsalainen.

Vastaus

Vastattu

Elsa Lindberg-Dovlette on mukana autonomian aikana tuotantonsa aloittaneet suomalaiset ja suomenruotsalaiset kirjailijat esittelevässä matrikkelissa Suomen kirjailijat 1809-1916 (SKS, 1993), eli kyllä häntä sopii suomalaiseksi sanoa.