Millä ohjelmalla .gpx-tuodostoa voisin käyttää sitä Android puhelimella ja Windows - läppärillä?

Kysytty

Haluan reklamoida HSL:n bussien ylinopeudesta sekä osoittaa olevani oikeassa tietyn kadun liikennevalojen tarpeesta Espoon kaupungille. Varsinkin bussikuskin päivästä riippuen ei voi olla varma nouseeko entisen ferrarikuskin vain tulevan hornet-lentäjän kyytiin.

Sen vuoksi suunnittelin Sports-tracker sovelluksen käyttämistä Syöksylaskumoodista käsin. Haluaisin liittää karttanäkymällä matkat jotka saan tilastodatan tueksi.

Kun yritin ladata "urheilusuoritteen" niin sain .gpx-muotoisen tiedoston. Millä ohjelmalla voisin käyttää sitä Android puhelimella ja Windows - läppärillä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Toivottavasti ymmärsin kysymyksesi oikein.

Löysin seuraavat tiedot: "GPX-tiedosto on tiedostomuoto, joka mahdollistaa GPS-tietojen (geotietojen) tallentamisen ja käsittelyn. Voit tallentaa omat GPS-tietosi reittijälkenä Outdooractive-sovelluksella tai tuoda GPS-tiedoston sivustollemme, jotta voit muokata reittijälkeä ja julkaista sen sitten reittinä. Voit myös ladata jo olemassa olevien reittien tiedot omalle laitteellesi."

Tiedoston voi avata:"Sovelluksessa: Android: Avaa haluamasi reitti ⇒ valitse "Lisää" ⇒ valitse "Lataa GPX" ⇒ GPX-tiedosto on nyt ladattu ja on saatavilla laitteesi "Lataukset"-kansiosta. Napauta "Jaa" lähettääksesi tiedoston eteenpäin.

Verkkosivuilla: Kun olet haluamasi reitin tietosivulla, avaa oikeassa yläkulmassa olevasta, kolmen pisteen kuvakkeesta valikko ja valitse "GPX" ." Outdooractive

Google Play suosittelee .gpx tiedostojen avaamiseen GPX Wieveriä. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vecturagames.android.app.gpxviewer&hl=fi&gl=US

Microsoft suosittelee GPX file wieveriä, joka on maksullinen sovellutus. https://www.microsoft.com/fi-fi/p/gpx-file-viewer/9p2635s0swjk?activetab=pivot:overviewtab