Haluan löytää Maaria Leinosen runon, jossa kerrotaan jotain, että on onnekas että syntynyt omaksi itsekseen eikä toiseksi muuksi.

Kysytty

Haluan löytää Maaria Leinosen runon, jossa kerrotaan jotain, että on onnekas että syntynyt omaksi itsekseen eikä toiseksi muuksi. Pohditaan jos ei olisi syntynyt siksi, joka on nyt. Siinä kerrotaan kertojan minän pitävän kädessä pientä kukkaa.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä lienee "Usein sitä ennen ajatteli" vuonna 1994 julkaistusta kokoelmasta Päivä kaunistuu illan runoksi. Se sisältyy myös Leinosen koottujen runojen toiseen niteeseen Matka on laulu.