Haluan lainata sähköisiä kirjoja, mutta kotikoneelta en löydä lainausohjetta mistään. En tiedä pitääkö lainattava aineisto tallentaa vai avata kun sen aikoo…

Kysytty

Haluan lainata sähköisiä kirjoja, mutta kotikoneelta en löydä lainausohjetta mistään. En tiedä pitääkö lainattava aineisto tallentaa vai avata kun sen aikoo lainata. Mistä löydän ohjeet sähköiseen lainaamiseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sähköisten kirjojen lainaamiseen löytyy ohje kirjaston nettisivuilta palvelut A-Ö -kohdasta "sähköisen kirjan lainaaminen" http://www.lappeenranta.fi/Suomeksi/Palvelut/Kirjasto/Palvelut_A-o.iw3#… kirja
Tästä pääset varmasti jo alkuun. Kirjaudu ensin WebOrigoon omalla kirjastokortillasi, ja valitse lainattava kirja sitä kautta, järjestelmä neuvoo sinua matkan varrellakin. Lukemiseen tarvitset ilmaisen Adobe Digital Editions -ohjelman, jonka lataukseen löytyvät linkit myös ylläolevasta ohjeesta.
Ja jos jossakin kohtaa tökkää, tule käymään kirjaston neuvonnassa, niin voimme katsoa kirjan lainaamista yhdessä.