Otsikko
Haluaisn lukea suomenkielisiä lehtiä e-lehtinä. En kuitenkaan osannut sitä tehdä. Miten teen sen?

Kysytty

Hei, haluaisn lukea suomenkielisiä lehtiä e-lehtinä. En kuitenkaan osannut sitä tehdä. Miten teen sen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomenkielisiä e-lehtiä voi lukea omalta laiteelta, tietokoneesta tai mobiililaitteesta, vain niitä, jotka ovat PressDisplay-palvelussa.

PressDisplayn löydät seuraavasti: valitse www.helmet.fi -sivulla ylävalikosta E-kirjasto ja sieltä Lehdet. Valitse edelleen Kirjaudu e-lehtipalveluihin ja sieltä PressDisplay ja täytä sitten kirjautumistunnuksena kirjastokorttisi numerosarja. Samanaikaisia etäkäyttäjiä palvelussa voi kuitenkin olla vain 27. PressDisplayssä valitse ylävalikosta Select Title by language, josta löydät Finnish. Näitä lehtiä ovat tällä hetkellä vain Metro, Pietarsaaren Sanomat ja The Baltic Guide, joka nimestään huolimatta on suomenkielinen.

Jos haluat lukea lehtiä mobiililaitteella, tarvitset siihen PressReader-sovelluksen, jonka voi ladata oman mobiililaitteen sovelluskaupasta.

E-Press -palvelussa on 75 suomenkielistä paikallis- ja maakuntalehteä luettavana, mutta käyttö onnistuu vain kirjaston koneilla paikan päällä.

Zinio-palvelussa ei ole suomenkielisiä lehtiä, vaan lähinnä englanninkielisiä sanoma- ja aikakauslehtiä.