Haluaisin vinkkejä helppokielisistä ruotsinkielellä kirjoitetuista kirjoista, joiden avulla olisi helppo lähteä kehittämään omaa kielitaitoa. Voivat olla myös…

Kysytty

Hei.
Haluaisin vinkkejä helppokielisistä ruotsinkielellä kirjoitetuista kirjoista, joiden avulla olisi helppo lähteä kehittämään omaa kielitaitoa. Voivat olla myös lasten kirjoja. Saisinko samalla vinkkejä joihinkin englannin kielisiin kirjoihin, joiden avulla voisin päästä lukemaan kirjallisuutta myös englanniksi. Olen 19 vuotias ja pidän yleisesti fantasiasta ja seikkailusta, rakkaudesta. Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu

Tässä muutama ehdotus ruotsinkielisistä lasten ja nuorten kirjoista, jotka ovat helppolukuisia ja sopivat myös kielitaidon kehittämiseen.

Fantasiaa ja seikkailua:

Michael Dahl: Drakblod-sarja (1. osa: Drakduellen)

Kazu Kibuishi: Amulett-sarja (1. osa: Stenväktaren)

Jan Kjær: Häxboken

Niklas Krog: Draksvärdet

Jo Salmson: Drakriddare-sarja (1. osa: Tam tiggarpojken)

Maria Turtschaninoff: Maresi (Jolin Slotten selkokielinen versio)

Rakkautta:

Cecilia Borgkvist: Kattvinter

Kerstin Lundberg Hahn: Pank och kär

Eva Salqvist: MSN - Maja söker Noa

Alla englanninkielisiä lasten ja nuorten kirjoja, jotka ovat helposti lähestyttäviä joko lyhyiden lauseidensa tai sanavarastonsa puolesta.

Joe Todd-Stanton: Brownstone’s Mythical Collection -sarja (1. osa: Arthur and the Golden Rope)

Kazu Ibuishi: Amulet-sarja (1. osa: The Stonekeeper’s Curse)

Kacen Callender: King and the Dragonflies

Kevin Brooks: Johnny Delgado – Private Detective

I. I. Davidson: The Ghost Network -sarja (1. osa: Activate)

Jay Asher: What Light

Voit selata kaikkia kirjoja täältä: https://vaski.finna.fi/