Haluaisin vanhaa esim evakkoaiheista dvd-tai cd-muotoista kuultavaa, katseltavaa, nautittavaa 89-v äidille hoitokotiin ajanvietteeksi, on itse laulanut paljon…

Kysytty

Haluaisin vanhaa esim evakkoaiheista dvd-tai cd-muotoista kuultavaa, katseltavaa, nautittavaa 89-v äidille hoitokotiin ajanvietteeksi, on itse laulanut paljon. Voisivat pikku porukallakin katsella esim musiikkidvd.tä. Tiedän et on äänikirja, joku naiskirjailija, sodan alk 11v, (ei Hietamies) ja Kilvellä evakkotarinaa..

Vastaus

Vastattu

Karjala-aiheisia elokuvia ovat ainakin seuraavat :

-Anu ja Mikko

-Arvoisa rouva Marie

-Evakko

-Rintamalotta

-Säkkijärven polkka

äänikirjoina löytyvät

Eeva Kilveltä Talvisodan aika; Välirauha, ikävöinnin aika, Jatkosodan aika

Musiikista löytyi cd-levy Karjalan kunnailla, missä on  Karjalaan liittyviä klassikkokappaleita.

TEOS    Karjalan kunnailla
Julkaisutiedot    [S.l.] : DPR Records : Discopress, p2009
ULKOASU    1 CD-äänilevy (55 min 38 sek) + esiteliite
Standard no    6418582002277
Standard no    DPRCD-2009

     Karjalaisten laulu / sov. Masi Luoma, es. Lauluyhtye Pinkit Hinkit. Päivät ja työt, unet ja yöt / Seppo Tammilehto, san. Pertti Teräväinen, es. Erkki Liikanen. Sellanen ol' Viipuri ; Laatokan linnut / es. Kaija Pohjola. Polkkasikermä (Karjalan poikia/Pirun nukutuspolkka/Ellin polkka/Säkkijärven polkka / trad.) / es. Moranderin veljekset. Matalan torpan balladi / es. Hannu Palo. Olit Karjala kaunein maa ; Ei maha mittään / es. Markku Aro. Heili Karjalasta ; Kannaksen poikia / es. Jari Pekkinen. Muistatko Monrepos'n ; Evakon laulu / es. Sanna-Mari Titov. Koitere, Karjalan helmi / es. Taivalkunta Beat. Karjalan Marjaana / es. Eki Jantunen. Juuret Karjalassa / Erkki Jantunen, es. Hannu Palo. Karjalan kunnailla / trad., san. Walter Juva, es. Kikka Laitinen. Säkkijärven polkka / es. Werner Bros.