Haluaisin tutustua naivistiseen taiteeseen. Mistä kannattaisi aloittaa? Olen kiinnostunut suomalaisista sekä ulkomaisista taiteilijoista.

Kysytty

Haluaisin tutustua naivistiseen taiteeseen. Mistä kannattaisi aloittaa? Olen kiinnostunut suomalaisista sekä ulkomaisista taiteilijoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun HelMet-kirjastoista voi etsiä aihetta käsittelevää kirjallisuutta HelMet-tietokannasta http://www.helmet.fi .

Esim. aihe-haussa voi käyttää hakusanaa naivismi, joka antaa jo 37 viitettä.

Haun joukossa ovat mm. seuraavat kirjat:

Brodskaia, Natalia: Naive art. (New York : Psrkstone, cop. 2000)
Itkonen, Satu: Sydän siveltimellä : suomalaista naivismia. (Helsinki : Taidepiste, 1998)
Bihalji-Merin, Oto: World encyclopedia of naive art : a hundred years of naive art. (London : F. Muller, 1984)
Ojanen, Risto: Kuvien lempeä kapina : suomalaisia naivisteja. (Helsingissä [Hki] : Otava, 1983)

Haun tuloslistalla kirjan sijaintipaikat saa selville klikkaamalla sen nimeä.