Haluaisin treenata englannin kielen taitoani, joka on melko ruosteessa ja toivoisin löytäväni jotain helpohkoa aikuisille suunnattua englannin kielistä…

Kysytty

Haluaisin treenata englannin kielen taitoani, joka on melko ruosteessa ja toivoisin löytäväni jotain helpohkoa aikuisille suunnattua englannin kielistä luettavaa. En pidä hömppä rakkausromaaneista tai muustakaan kovin kevyestä. Löytyykö klassikoista jotain ”selkokielisiä” versioita englanniksi?

Vastaus

Vastattu

Vaski-kirjastoista löytyy englanninkielisiä kaunokirjallisuuden lukemistoja. Nämä ovat lyhennettyjä ja yksinkertaistettuja versioita täyspitkistä romaaneista, ja ne on tarkoitettu kielen opiskelun tueksi.

Joukosta löytyy myös klassikoita, esim. Thomas Hardya, Charles Dickensia, Jane Austenia.

Löydät englanninkieliset lukemistot Vaski-verkkokirjastosta hakusanalla "lukemistot" ja haun tehtyäsi rajaamalla kieleksi "englanti" sivun oikeasta sivupalkista.

Voit myös lisätä hakukenttään hakusanoiksi teoksen tai kirjailijan nimen.

Vaski-verkkokirjasto: https://vaski.finna.fi/

0 ääntä

Kommentit

"Dramas from BBC Learning English"
(www. bbc. co. uk)

Muutaman brittiklassikon lyhennelmiä.
Ei vaadi kirjautumista, ei tulvi mainoksia.