Haluaisin tietoa Låsin suvusta, nyk. Metsäluoma Nikolai Niemi, ent Lås

Kysytty

Haluaisin tietoa
Låsin suvusta, nyk . Metsäluoma
Nikolai Niemi, ent Lås

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En valitettavasti löytänyt valmiita sukukirjoja nimillä Lås tai Metsäluoma. Nikolai Niemi ei myöskään tuottanut tulosta, joskin pelkällä Niemi-sukunimellä löytyi joitakin teoksia (esimerkiksi Niemen suku tai Niemen suku Kiikalasta). Se on kuitenkin sen verran yleinen sukunimi, ettei näillä tiedoilla pysty sanomaan ovatko nämä edes lähellä oikeaa sukuhaaraa. Näitä ei myöskään ollut Seinäjoen kirjastossa tai Eepos-kirjastoissa muuallakaan.

Jos olet kiinnostunut tutkimaan sukuasi niin sen aloittamiseen on hyviä neuvoja Arkistojen portin sivuilla sekä Suomen sukututkimusseuran sivuilla.

Netissä on myös joitakin palveluja, joihin voi syöttää nimiä, syntymävuosia ja asuinpaikkoja ja tutkia löytyykö sieltä omia sukulaisia, esimerkiksi FamilySearch tai MyHeritage.

Sukututkimuksen tekemisestä on myös olemassa oppaita:

Tekijä: Nilsson, Jens
Nimeke: Digitaalisen sukututkimuksen opas, 2016

Tekijä: Kuismin, Eine
Nimeke: Sukua tutkimaan : sukuharrastajan pikkujätti, 2014

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Lås-nimisiä miehiä löytyy runsaasti Hiskin kautta, kastettujen lasten isinä. Monet heistä ovat sotilaita. Paikkakuntia on mm. Akaa, Elimäki, Hauho, Hämeenkyrö, Korpilahti, Laukaa, Lammi, Padasjoki ja monta muuta. Vanhin tieto taisi olla vuodelta 1792 Laukaalta. En tarkistanut, oliko jonkun heistä etunimi Nikolai.
Sotasurmat 1914-1922 sivuilta löytyy muuan Kalle Nikolai Annanpoika Lås.