Haluaisin tietoja siitä mitä Turun Sanomissa on kirjoitettu Aunuksen sotaretkestä 1.5.-30.7.1919. Turusta kotoisin oleva isäni osallistui ko. sotaretkeen…

Kysytty

Haluaisin tietoja siitä mitä Turun Sanomissa on kirjoitettu Aunuksen sotaretkestä 1.5.-30.7.1919. Turusta kotoisin oleva isäni osallistui ko. sotaretkeen yhdessä luokkatoverinsa kanssa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjastosta löytyy Turun Sanomia mikrofilmattuna 1.1.1905 alkaen. Vuoden 1919 lehtiä voi tulla tutkimaan pääkirjaston käsikirjastoon, jossa on mikrofilmien lukulaite ja maksullinen kopiointimahdollisuus.
Mikäli teitä kiinnostaa, Turun maakuntamuseon kirjastossa on teos Suominen, Tauno: Tietoja turkulaisten Aunuksen retkeltä 1919 ja Aunuksessa kaatuneiden turkulaisnuorukaisten muistomerkin vaiheilta (1995?). Maakuntamuseon kirjastoon täytyy soittaa etukäteen ja sopia käynnistä. Yhteystiedot
http://www.turku.fi/museo/index.shtml