Haluaisin tietoja säveltäjä Thomas Canningista. Elämäkerta, teokset. Mistähän löytyisi?

Kysytty

Haluaisin tietoja säveltäjä Thomas Canningista. Elämäkerta, teokset. Mistähän löytyisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Thomas Canningista on saatavilla erittäin vähän tietoa, eikä hänen sävellyksiään ole juuri levytetty lukuunottamatta teosta 'Fantasy on a hymn by Justin Morgan', joka löytyy Jyväskylän kaupunginkirjastonkin kokoelmista levyltä 'Into the light'(Telarc, 1997). Musiikin tärkeimmissäkään hakuteoksissa häntä ei mainita lainkaan, joten paras tiedonlähde tässä tapauksessa on internet. Canning syntyi v.1911 Brookvillessa (PA) ja kuoli Morgantownissa 4.10.1989. Hän opetti säveltämistä Länsi-Virginian yliopistossa. Vuodesta 1980 lähtien on vuosittain jaettu hänen nimeään kantava sävellyspalkinto (Thomas Canning Composition Award). Osoitteessa http://www.gtmf.org/programnotes/week5_02.pdf on enemmän tietoa Canningista. Hänen muista sävellyksistään mainittakoon '3 pieces for clarinet and piano' sekä laulu 'O give us pleasure in the flowers today' (san. Robert Frost).