Haluaisin tietoa ns. keskiajan aseista (miekoista, keihäistä, jousista jne.)

Kysytty

Haluaisin tietoa ns. keskiajan aseista (miekoista, keihäistä, jousista jne.)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä olisi kirjoja, joista löytyy tietoa keskiaikaisista aseista:

1) Edge, David: Arms & armor of the medieval knight : an illustrated history of weaponry in the Middle Ages (London: Saturn, 1996)

2) Hewitt, John: Ancient armour & weapons : from the Iron Age to the thirteenth century (London: Senate, 1996)

3) Ashdown, Charles Henry: European arms & armor (New York: Barnes & Noble, 1995)

4) Harrison, Mark: Anglo-Saxon thegn : 449-1066 ad (London: Osprey, 1993) (erityisesti anglosaksien aseista)

5) Gravett, Christopher: German medieval armies 1300-1500 (London : Osprey Military, 1985)

6) Nicolle, David: The age of Charlemagne (London: Osprey Military, 1984)

7) Wise, Terence: Medieval European armies (London: Osprey Military, 1975)

Kirjoista näyttäisi löytyvän helpommin tietoa aiheesta, mutta netin keskiaikalinkkeihinkin kannattaa tutustua. Keskiajan aseista tai taisteluista on esimerkiksi seuraavilla sivuilla:
http://www.pbs.org/wgbh/nova/lostempires/trebuchet/
http://www.chronique.com/