Haluaisin tietoa Marilyn Kayen kirjasarjasta Replica.

Kysytty

haluaisin tietoa Marilyn Kayen kirjasarjasta Replica.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hakuteos Something about the author vol.110 (2000) (ss.126-131) kertoo .seuraavaa:Yhdysvalloissa asuva kirjailija Marilyn Kaye /huom myös kirjailijanimi Shannon Blair (s.1949) aloitti Replica-sarjan vuonna 1998 kirjalla Amy, numero seitsemän. Sarja kertoo koulutytöstä, joka on kloonattu palvelemaan hallituksen salaisia tarkoituksia. Amy-kirja herätti heti huomiota, koska se oli uudentyyppinen viihteellinen nuortenkirja, jonka juoneen lukija jää helposti kiinni. Marilyn Kaye on itse sanonut, että tunteet ja ihmisten reaktiot ovat aina kirjojen pohjana. Hakuteoksessa todetaan myös, Kaye pistää Replica-sarjassa teini-ikäset mielenkiintoisiin tilanteisiin, joissa heidän luonteensa punnitaan.

Replica-sarjasta ei ole kovin paljon tietoa saatavana, koska kirjat ovat ilmestyneet vasta hiljattain.
Lisätietoa voi hakea Kirjallisuusarvosteluja-sarjasta lasten- ja nuortenkirjallisuuden puolelta. Myös internetissä on osoite
http://www.wsoy.fi/www/main.nsf/News/A8A657BAAD63CF70C2256AD200497741?O…

josta saa tietoa Marilyn Kaysta. Voit etsiä muualtakin internetistä hakusanoilla replica ja kaye.