Haluaisin tietoa kirjailijasta nimeltä Jane Ayres kirjaesitelmää varten.

Kysytty

Haluaisin tietoa kirjailijasta nimeltä Jane Ayres kirjaesitelmää varten.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jane Ayres tuntuu olevan kovin salaperäinen kirjoittaja, koska hänestä ei löydy tietoa sen enempää Internetistä kuin nuortenkirjailijahakemistoistakaan.
Saattaa myös olla, että nimi on salanimi, jonka takana piilottelee useampikin kirjoittaja.

Kirjastomme lasten ja nuortenosaston asiantuntevat kirjastonhoitajat kertoivat myös, ettei valitettavasti kaikista sarjakirjailijoista todellakaan ole olemassa suomenkielisiä lähteitä.

Ulkomaisten kirjakauppojen ja kustantajien luetteloista (esim. www. amazon.com ja Global Books In Print) selvisi, että Ayresin englanninkieliset kirjat ovat loppuunmyytyjä eikä häneltä ole ilmestynyt vuosiin mitään uutta.

Suomessa hänen kustantajansa on ollut Karisto eikä kustantajan sivuiltakaan löytynyt tietoja hänestä.
Kustantajan yhteystiedot löytyvät sivulta http://www.karisto.fi/

Ayresiltä on suomennettu seuraavat teokset :
Gemma ja hevoshuijarit
Gemma ja musta orivarsa
Gemma ja noiduttu amuletti
Hevospartio
Kadonneet ponit
Kaikki on toisin
Karkurihevonen
Keskiyön hevonen
Kilpahevonen katoaa
Lahjahevonen
Lännenponi
Myllyn aavehevonen
Myrskyn silmässä
Nouse ratsaille, Jan
Ongelmia ponitilalla
Paluu villin hevosen saarelle
Parvekehevonen
Peto hevoseksi
Pimeyden hevoset
Ponitallin uusivuosi
Pulmallinen poni
Salaperäiset ponit
Sydänhevoset
Särkyneet sydämet
Täydellinen hevonen
Vikeltäjät
Vikeltäjät 2 - Tia voittaa pelkonsa
Villin hevosen saari
Ayresin suomennosten luettelo, https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au75d4ae5f-7b05-4aea-9b80-4…

Lehtiartikkelihakemistoista (Aamulehti ja Aleksi)ei myöskään löydy kirja-arvosteluja tai haastatteluja.