Haluaisin tietoa kirjailija Peter Hoegistä, lähinnä kirjojen ja lehtiartikkeleiden muodossa, onko tämänkaltaista materiaalia ollenkaan saatavilla Helsingin…

Kysytty

Haluaisin tietoa kirjailija Peter Hoegistä, lähinnä kirjojen ja lehtiartikkeleiden muodossa, onko tämänkaltaista materiaalia ollenkaan saatavilla Helsingin kirjastoissa?? Olen käyttänyt HelMet hakua, eikä hakusanoilla "höeg peter" tai "hoeg peter" ollut yhtään tulosta, ainoastaan ko kirjailijan omia teoksia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aleksi artikkelitietokannasta löytyi hakusanalla Høeg, Peter tieto seuraavista artikkeleista. Näitä artikkeleja voit tiedustella HelMet-kirjastoista.
1. Kuka karkottaisi pimeyden? : Hämeenlinnan Miniteatteri tarttui Peter Høegin tekstiin Saikkonen, Ulla Lapsen maailma 1999, nro 1, sivu 22-24.
2. Hirveä, silti ihan siisti : Hämeenlinna kauhistelee ja ihastelee Miniteatterin Rajatapauksia-näytelmää Kuusela, Matti AL 1999-04-14.
3. Kirjan maku / Marita Joutjärvi, Suvi Ahola Joutjärvi, Marita Kodin kuvalehti 1995, nro 20, sivu 134-141.
4. Aika on ehkä maisema : miten Peter Høeg kadotti ajan Koskelainen, Jukka Nuori voima 1995, nro 3, sivu 4-6.
5. Som en ljusstråle in i mörkret : om Peter Høegs författarskap Willner, Sven Nya Argus 1994, nro 3, sivu 67-69.

HelMet-kirjastoista Peter Høegistä ja yleensä taskalaisesta nykykirjallisuudesta ei löytynyt kattavia teoksia. Sen sijaan LINDA - yliopistokirjastojen yhteisluettelo http://linda.linneanet.fi/
löytyi asiasanahaulla seuraavat teokset.
1. Heideggerin aukeama tutkimuksia totuudesta ja taiteesta Martin Heideggerin avaamassa horisontissa Kakkori, Leena 2001.
2. Kylmyyden tasot Peter Høegin romaanissa Frøken Smillas fornemmelse for sne Rautelin, Dana 1998.
3. Natten, drömmen, sanningen en berättarteknisk och intertextuell studie i Peter Høegs Fortællinger om natten Karonen, Sanna 2000.