Otsikko
Haluaisin tietoa (ensisijaisesti) kirjoista, jotka käsittelevät Helsingin kirkkoja arkkitehtuurin ja rakennussuunnittelun kannalta.

Kysytty

Haluaisin tietoa (ensisijaisesti) kirjoista, jotka käsittelevät Helsingin kirkkoja arkkitehtuurin ja rakennussuunnittelun kannalta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen Helmet-tietokannasta http://www.helmet.fi löytyvät seuraavat teokset:

Hertzberg, Rafael: Helsinki herra Hertzbergin silmin : kertomus 1880-luvun Helsingin elämästä.
Helsinki : Helsinki-seura, 2004.

Itä-Helsingin vaiheita ja nähtävyyksiä.
[Helsinki] : Itä-Helsingin kulttuuriseura, 2000.

Vanha kirkko 150 vuotta.
Helsinki : Vanhan kirkon seurakunta, 1976.

Ruuth, Martti: Helsingin Suurkirkko satavuotias : 1852-1952.
Helsingissä : Helsingin evankelis-luterilaiset seurakunnat, 1952.

Hultin, Herman: Vanha kirkko satavuotisena : 1826-1926 : muistojulkaisu.
Helsinki : [s.n.], 1926.

Helsingin yliopiston kirjaston Helka-tietokannasta http://www.helsinki.fi/helka/ löytyivät lisäksi nämä teokset:

Helenius, Helena: Helsinkiin vuosina 1945-1975 rakennettujen evankelis-luterilaisten kirkkojen rakennusarkkitehtuuri. Tutkielma : Helsingin yliopisto. Teologinen tiedekunta, Käytännöllinen teologia.
Helsinki : Helsingin yliopisto, 1979.

Mehtälä, Maila: Temppeliaukio : kirkko Suursaaresta länteen.
Helsinki : WSOY, 2003.