Haluaisin tietää tämän lorun alun, jota on esitetty kansakouluissa vuosina 48-49. Lorusta muistan seuraavan pätkän: tässä tulee pieni nolla, jonka on yksin…

Kysytty

haluaisin tietää tämän lorun alun, jota on esitetty kansakouluissa vuosina 48-49. Lorusta muistan seuraavan pätkän: tässä tulee pieni nolla, jonka on yksin paha olla, mutta jota tarvitaan silti yli koko maan.
sitten tulee ykkönen paikalle 10 katsokaa täs on se jota kaikki toivotte meistä tulee 10.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ikävä kyllä emme onnistuneet selvittämään mistä lorusta on kyse. Se voi olla peräisin jostakin kansakoulun oppikirjasta. Asian selvittäminen vaatisi 40-luvun oppikirjojen aika perinpohjaista läpikäyntiä.

Yritin etsiä lorua Finnasta, Kirjasammosta ja verkon hakukoneilla. Lisäksi kyselin Suomen kirjastojen yhteisen sähköpostilistan kautta, että muistaisiko joku kyseisen lorun. Kukaan ei valitettavasti muistanut sitä.