Haluaisin tietää seuraavat asiat: 1. Mitkä kirjat kuuluvat Sergeanne Golonin Angelika-sarjaan ja mikä on niiden järjestys? 2. Onko Sergeanne Golon kirjoittanut…

Kysytty

Haluaisin tietää seuraavat asiat:
1. Mitkä kirjat kuuluvat Sergeanne Golonin Angelika-sarjaan ja mikä on niiden järjestys?
2. Onko Sergeanne Golon kirjoittanut mitään muuta?
3. Mitkä kirjat kuuluvat Juliette Benzonin Catherine- ja Marianne-sarjoihin sekä mitkä ovat niiden järjestykset?
4. Onko Juliette Benzoni kirjoittanut muuta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1. Serge ja Anne Golonin kirjoittamassa "Angelika"-sarjassa on ilmestynyt yhteensä 12 kirjaa. Seuraavassa listassa on sarjan kaikki kirjat ilmestymisjärjestyksessä; suluissa on kirjan alkuperäinen ranskalainen ilmestymisvuosi.

- Angelika, 1960 (ilmestyi kahdessa osassa 1957 ja 1958)
- Angelika ja kuningas, 1961 (1959)
- Angelika ja sulttaani, 1962 (1960)
- Angelika kapinoi, 1963 (1961)
- Angelika ja rakkaus, 1964 (1961)
- Kreivitär Angelika, 1967 (1964)
- Angelikan kiusaus, 1969 (1966)
- Angelika ja demoni, 1972 (1972)
- Angelika ja varjojen salaliitto, 1976 (1976)
- Angelika uhmaa kohtaloa, 1981 (1980)
- Angelika ja toiveiden tie, 1984 (1984)
- Angelikan voitto, 1986 (1985)

2. Serge ja Anne Golonin tuotantoon kuuluu sarjan ohella myös paljon muuta kirjallisuutta. Erityisesti Anne kirjoitti ja julkaisi paljon eri tyyppistä kirjallisuutta nuoruudessaan ennen kuin hän aloitti "Angelika"-sarjan. Nämä ovat jääneet kuitenkin "Angelikan" varjoon, ja niitä ei ole siis myöskään suomennettu.

3. Catherine-sarjan oikea järjestys:

- Catherine
- Catherine ja herttua
- Kaunis Catherine
- Catherine rakkaani
- Catherine ja rakkauden aika
- Catherine ja vapaus
- Catherine, linnanrouva

Marianne-sarja:

- Marianne, Napoleonin tähti
- Marianne ja Toscanan tuntematon
- Marianne kohtaa menneisyyden
- Sinä, Marianne
- Marianne ja kohtalokkaat kasvot
- Marianne ja keisari

4. Juliette Benzonin tuotanto on todella laaja. Hän on erikoistunut moniosaisiin romanttisiin sarjoihin, joita hän on julkaissut hurjalla tahdilla. Häneltä on suomennettu edellä mainittujen sarjojen lisäksi "Sumujen haukka"-sarja. Tästä on ilmestynyt suomeksi seuraavat teokset:

- Sumujen haukka
- Paholaisen kaulanauha
- Yön kuningatar