Haluaisin tietää säveltäjät ja sanoittajat seuraaviin suomalaisiin kappaleisiin: Lehdetön puu, Myrskyn jälkeen, Partisaanivalssi, Rosvo-Roope. Asun Ruotsissa…

Kysytty

Haluaisin tietää säveltäjät ja sanoittajat seuraaviin suomalaisiin kappaleisiin: Lehdetön puu, Myrskyn jälkeen, Partisaanivalssi, Rosvo-Roope. Asun Ruotsissa ja pääsy suomalaisiin tietoihin verkar täällä vara rajoitettua. Terveisin Jorma Vähäjylkkä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lehdetön puu - säveltäjä Martti Piha eli Timo Vuori (1916-1976), sanoittaja Annuli eli Aune Haarla (os. Ala-Tuuhonen). Muitakin samannimisiä lauluja on olemassa, mutta oletan, että tätä tunnetuinta etsitään.

Myrskyn jälkeen - säveltäjä Veikko Samuli, sanoittaja Kari Tapio.

Partisaanivalssi eli alkukielellä puolaksi Dziś do ciebie przyjść nie mogę - säveltäjä Stanislaw Magierski, suomenkieliset sanat Saukki.

Rosvo-Roope on perinteinen sävelmä, jonka sanat ovat Rafael Ramstedtin (1888-1933) käsialaa.

Kaikki nämä tiedot ja paljon muuta löytyvät myös Ruotsista käsin Viola-tietokannasta varsin helposti: https://viola.linneanet.fi. Suosittelen!

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto

2 ääntä

Kommentit

partisaanivalssi
Säv. Magierski Stanislaw
San Saukki
Rosvo-Roope
Säv. Tuntematon
San. Ramstedt Rafael

Rafu Ramstedtin Rosvo Roopen sävel on aivan toinen kuin samannimisessä elokuvassa kuultu versio, joka lienee George de Godzinskyn käsialaa. Godzindsky mainitaan sinakin ko. elokuvan tiedoissa elokuvan säveltäjänä. https://youtu.be/TWyRCxGVp0k?feature=shared