Haluaisin tietää saksaksi käännettyä suomalaista nykykirjallisuutta. Yritin löytää Suomen kirjallisuuden seuran listoilta, mutta ei se onnistunut. Saksalainen…

Kysytty

Haluaisin tietää saksaksi käännettyä suomalaista nykykirjallisuutta. Yritin löytää Suomen kirjallisuuden seuran listoilta, mutta ei se onnistunut. Saksalainen ystävättäreni olisi kiinnostunut, mitä suomalaisia kirjoja Saksasta löytyisi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

SKS:n Suomen kirjallisuuden käännökset -sivustosta haulla 2018-2022 saksaksi käännetty kaunokirjallisuus tuloksesta löytyy vinkkejä.

Suomen Saksan-instituutin sivuilla on koottu pdf:n
Saksanettu suomalainen kirjallisuus 2020-2022

Alla muutamia poimintoja:

Itkonen, Juha: Mehr als wir uns erträumten [Ihmettä kaikki] käänt. Schrey-Vasara, Gabriele

Jalonen, Olli: Die Himmelskugel [Taivaanpallo] käänt. Moster, Stefan

Kettu, Katja: Die Unbezwingbare [Rose on poissa] käänt. Plöger, Angela

Lehtolainen, Leena: Im Nachhall des Todes [Jälkikaiku] käänt. Schrey-Vasara, Gabriele

Liksom, Rosa: Die Frau des Obersts [Everstinna] käänt. Moster, Stefan

Mentula, Mooses: Der Schildkrötenpanzer [Toiset meistä] käänt. Moster, Stefan

Nousiainen, Miika: Quality Time [Pintaremontti] käänt. Kritzokat, Elina

Nousiainen, Miika: Verrückt nach Schweden [Vadelmavenepakolainen] käänt. Kritzokat, Elina

Oksanen, Sofi: Hundepark [Koirapuisto] käänt. Plöger, Angela

Seeck, Max: Hexenjäger [Uskollinen lukija]  käänt. Schrey-Vasara, Gabriele

Seeck, Max: Teufelsnetz [Pahan verkko] käänt.  Schrey-Vasara, Gabriele

1 ääntä

Kommentit

SKS:lta poimittua, tuoreemmasta päästä:
Seija Ahava, Eeva-Kaarina Aronen, Johan Bargum, Monica Fagerholm, Kati Hiekkapelto, Eve Hietamies, Johanna Holmström, Juha Hurme, Juha Itkonen, Olli Jalonen, Katja Kettu, Tommi Kinnunen, Tuomas Kyrö, Leena Lehtolainen, Rosa Liksom, Minna Lindgren, Laura Lindstedt, Miika Nousiainen, Sofi Oksanen, Mikko Rimminen, Minna Rytisalo, Pajtim Statovci, Antti Tuominen, Jussi Valtonen

Entschuldigung... Tuo-alkuisia on kaksi: Antti Tuomainen, Arttu Tuominen. Lisäksi on julkaistu muutama lastenkirja, eniten Timo Parvelan teoksia.

Verkkokaupassa amazon.de mm.: Emmi Itäranta, Katja Kallio, Juhani Karila, Leena Lander, Roope Lipasti, Riikka Pulkkinen, Hannu Raittila, Ilkka Remes, Matti Rönkä, Johanna Sinisalo, Antti Tuuri, Kjell Westö