Haluaisin tietää onko teillä kirjaa joka käsittelee Nyrkkeilijän voimaharjoittelua eli punttitreeniä...

Kysytty

hei..haluaisin tietää onko teillä kirjaa joka käsittelee Nyrkkeilijän voimaharjoittelua eli punttitreeniä...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kannattaa katsoa Turun kaupunginkirjaston kokoelmatietokannasta http://borzoi.kirja.turku.fi/Intro?formid=form2&sesid=1017745583 esim. asiasanalla nyrkkeily. Rajaamalla aineistolajin kirjoihin ja kielen suomen kieleksi, hakutuloksesta löytyy mm. seuraavanlaista kirjallisuutta:

- Lipsanen: Nyrkkeily: 2 taso (Hki, 1993)
- Koski: Kuntonyrkkeilyopas (Hki, 1993)
- Hernetkoski: Nyrkkeilyn valmennus (Hki, 1977)

Näissä lajikohtaisissa kirjoissa saatetaan käsitellä myös nyrkkeilijän voimaharjoittelua.
Varsinaista nyrkkeilijän voimaharjoitteluun keskittyvää kirjaa en valitettavasti löytänyt Turun kaupunginkirjaston kokoelmista. Toki hakusanoilla voimaharjoittelu tai kuntosalit tms. voi etsiä kuntosaliharjoittelua sinällään käsitteleviä teoksia.

Videoiden joukosta sen sijaan kylläkin löytyi seuraavanlainen viite:
- Mix boxing (Hki, 2000), josta sanotaan seuraavaa "Ohjelma sisältää lämmittely-, kunto-, lihaskunto- ja venyttelyosuuden"