Haluaisin tietää, onko mahdollista saada listaa suomalaisesta kaunokirjallisuudesta, jossa käsitellään pettämistä (vuosilta 2010-2021). Siis nykyaikaisista …

Kysytty

Hei,
haluaisin tietää, onko mahdollista saada listaa suomalaisesta kaunokirjallisuudesta, jossa käsitellään pettämistä (vuosilta 2010-2021). Siis nykyaikaisista "aviorikosromaaneista". En onnistunut löytämään Helmetin hakutoiminnon kautta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uskottomuus on tässä avainsana. Haulla uskottomuus ja kaunokirjallisuus aikarajauksella 2010 - 2021 löytyy Helmet-luettelosta 337 kirjanimekettä. Tekemällä hakutulokseen vielä genrerajauksen suomenkielinen kirjallisuus, saa 117 kirjan listan. Kaikki nämä romaanit eivät käsittele nykyaikaa, osa sijoittuu menneeseen aikaan, mutta käymällä listaa läpi ja tutkimalla romaanien sisällönkuvauksia (löytyy klikkaamalla kansikuvaa kahdesti) voi poimia nykyaikaiset.

Yleinen suomalainen asiasanasto https://finto.fi/ysa/fi/

Linkki yllämainittuun Helmet-hakuun
https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Rb2412016__Sd%3A%28uskottom…