Otsikko
Haluaisin tietää nimen Santtu alkuperästä ja tarkoituksesta?

Kysytty

Haluaisin tietää nimen Santtu alkuperästä ja tarkoituksesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pertti Lempiäisen kirjassa Suuri etunimikirja (WSOY, 1999) kerrotaan, että Santtu on kutsumamuoto Aleksanterista ja Santerista, joskus myös Sanfredista. Lisäksi Santtua on käytetty eräiden naisennimien lyhentymänä, kuten Aleksandran ja Susannan. Suomen almanakkaan Santtu pääsi v. 2000 perinteiseen Aleksanterin päivään 11.9.