Haluaisin tietää nimen sadulle, joka kertoo kuninkaasta, jonka valtakunnassa on pakko olla iloinen. Sitten valtakuntaan tulee lapsi, joka on menettänyt…

Kysytty

Hei! Haluaisin tietää nimen sadulle, joka kertoo kuninkaasta, jonka valtakunnassa on pakko olla iloinen. Sitten valtakuntaan tulee lapsi, joka on menettänyt vanhempansa tms. Ja sadun opetus on että pitää saada olla myös surullinen.

Vastaus

Vastattu

Etsitty satu saattaisi olla Riikka Juvosen Onnellisten valtakunta, joka sisältyy kokoelmaan Pikku enkelin iltasadut (Kirjapaja, 1999).