Haluaisin tietää, mitkä olivat vuoden 1959 suosituimmat kotimaiset iskelmät.

Kysytty

Hei, haluaisin tietää, mitkä olivat vuoden 1959 suosituimmat kotimaiset iskelmät.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjasta "Suomi soi 4: Suuri suomalainen listakirja" löytyy singlelistat, jotka on julkaistu v. 1959 n. 1-3 kuukauden välein. Vuodelta 1959 on 8 erilaista listaa, joissa on sekä ulkomaisia että kotimaisia iskelmiä.

Vuoden 1960 "Mitä missä milloin" -kirjassa on artikkeli kauden 1958-1959 suosituimmista iskelmistä ja lista 17:stä suosituimmasta kotimaisesta äänilevystä (siis LP:stä).