Haluaisin tietää, mitä teoksia Marcel Aymén laajasta tuotannosta on ilmestynyt suomeksi paitsi Le Passe-muraille, Eeva-Liisa Mannerin suomennoksena nimeltä…

Kysytty

Haluaisin tietää, mitä teoksia Marcel Aymén laajasta tuotannosta on ilmestynyt suomeksi paitsi Le Passe-muraille, Eeva-Liisa Mannerin suomennoksena nimeltä Mies joka kulki läpi seinien.
Olisi kiinnostavaa tietää onko esim. suomennettu hänen pääteoksiinsa kuuluva romaani La jument verte, ja jos on, mistä sen saisi tilatuksi luettevaksi.

Minulla ovat tällä hetkellä lainassa ranskankieliset La jument verte ja Le confort intellectuel.

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Marcel Aymén romaaneista on suomennettu ainoastaan La Jument verte, Vihreä tamma (suom. Olli Nuorto). Teos on lainattavissa Kuopion pääkirjastossa. Muita suomennoksia ovat mainitsemanne novelli Mies joka kulki läpi seinien sekä näytelmä Muiden kaulat (suomentanut ja radiolle sovittanut Ritva Arvelo). Novelli löytyy mm. teoksesta Huumoria ympäri maailman (toim. Jarl Hellemann), tämäkin teos löytyy pääkirjastosta. Näytelmä on mahdollista tilata kaukolainana.