Haluaisin tietää, mitä ja missä on kirjoitettu 3.11.1944 Lauttasaaressa tapahtuneesta välikohtauksesta, jossa ammuttiin venäläinen kapteeni nimeltä Ivan Belov…

Kysytty

Haluaisin tietää, mitä ja missä on kirjoitettu 3.11.1944 Lauttasaaressa tapahtuneesta välikohtauksesta, jossa ammuttiin venäläinen kapteeni nimeltä Ivan Belov neuvostokolonnan ollessa matkalla Helsingin Lauttasaaresta Porkkalaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mainitsemiesi kirjojen lisäksi kannattaa ehkä tarkistaa seuraavat teokset:

Porkkala : ennen, jälkeen ja Parenteesin aikaan / kirj. Lena Selen, Berndt Gottberg, julk. Degerbynseudun kylätoimikunnan yhdistys 2000, ISBN 952-91-2212-8.

Porkkala 1944-1956 : Neuvostoliiton merisotilaallinen tukikohta : tutkimusraportti / kirj. Pekka Silvast, julk. Sotamuseo 1991, ISBN 951-25-0539-8.

Porkkalan kohtalot / julk. Kirkkonummen kunta. Kulttuurilautakunta 1986, ISBN 951-99713-3-5.

Porkkala on meidän : jälkikatsaus sanoin ja kuvin / kirj. ja toim. Kai Brunila. WSOY 1956.

Tieteellisten kirjastojen tietokannoista ei löytynyt mitään hakulauseella Ivan Belov Porkkala. Ehkä kannattaa vielä kääntyä Eduskunnan kirjaston puoleen, internetissä yhteystiedot: http://www.eduskunta.fi/kirjasto Eduskunnan kirjaston tietokannasta ei yllämainituilla hakusanoilla löytynyt viitteitä.