Haluaisin tietää mistä voisi löytää neuvoloissa käytettyjen paino- ja kasvukäyräkorttien kuvan. Olen syntynyt 1967 ja olen nähnyt tällaisen kortin viimeksi…

Kysytty

Haluaisin tietää mistä voisi löytää neuvoloissa käytettyjen paino- ja kasvukäyräkorttien kuvan. Olen syntynyt 1967 ja olen nähnyt tällaisen kortin viimeksi vuonna 1981 ja silloin se näytti olevan aikalailla kokonaan täytetty. Lähinnä kiinnostaa kortissa käytetyt asteikot (arvoväli iän suhteen, varmaankin vaaka-akseli) ja se mistä mihin ikään korttia käytettiin. Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lapsi saa neuvolakortin eli lapsuusiän terveyskortin neuvolasta heti syntymänsä jälkeen, ja sitä käytetään siihen asti, kun hän siirtyy kouluun.

Neuvolakirjassa (toimittaja Olli Simell,1997, s.219) on kuvia painon ja pituuden seurannasta neuvolakortissa. Kirjan saa lainaan Helmet-kirjastosta:

http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1071032__Sneuvolakirja__Or…