Haluaisin tietää minkä arvoinen on 1 markka 1928- 1940, Riitta Kivistö suomen monekta. Paino 4g , halkaisija 21 mm, metalli : kuparinikkeli. Viimeistely: 24kt…

Kysytty

Hei ! Haluaisin tietää minkä arvoinen on 1 markka 1928- 1940, Riitta Kivistö suomen monekta. Paino 4g , halkaisija 21 mm, metalli : kuparinikkeli. Viimeistely: 24kt kultaus, rhodium osaplatiointi, Arvopuoli: Arvomerkintä havunoksat, Tunnuspuoli: Vuosiluku Suomen leijona?

Vastaus

Vastattu

Suomen Rahaliikkeen verkkokaupassa välillä 1928-1933 lyöty vastaava markan raha näyttäisi maksavan 14.90 €. https://suomenrahaliike.fi/Suomen-itsenaeisyys-markka-1928-1933-24K-kultaus. Markan arvoon vaikuttaa tietenkin sen kunto. Kuntoluokat löytyvät vaikkapa Holmaston julkaisemasta Suomen rahat 811-2009 arviohintoineen, joka löytyy Kouvolan pääkirjastosta.