Otsikko
Haluaisin tietää minkä arvoinen mahtaisi olla William Shakespearen kootut draamat vuodelta 1910-1924. Tiedän että 1950 luvulla on tehty yksi painos, mutta…

Kysytty

Haluaisin tietää minkä arvoinen mahtaisi olla William Shakespearen kootut draamat vuodelta 1910-1924. Tiedän että 1950 luvulla on tehty yksi painos, mutta minulla on 9 osainen kirjasarja joka on painettu 1910-1924. Minkähän arvoisesta kirjasarjasta on kyse? Olen koettanut kysellä antikvariaateista ja divareista tietäisikö joku jotain hinta-arviota.

Toinen kysymys olisikin, että kenen puoleen minun tulisi kääntyä asian suhteen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanhan kirjallisuuden hintaoppaasta (Suomen antikvaariset kirjakauppiaat, 2010) löytyy hinta-arvio 70 euroa ainoastaan 1950-luvulla ilmestyneelle painokselle teossarjasta Shakespearen Kootut draamat 1-9. Antikvaarisissa verkkokirjakaupoissa sen myyntihinta näyttää olevan nykyisin 50 euroa. Lisäksi turkulainen kulttuuriantikvariaatti näyttää tarjoavan sadalla eurolla aikaisemmin julkaistua Shakespeare'n dramoja 1-9. Jossain nettikeskustelussa mainittiin, että parhaan hinta-arvion saa yleensä kyseistä kirjallisuudenlajia harrastavalta keräilijältä. Bibliofiilien seuran https://www.bibliofiilienseura.fi/31 asiantuntijan mukaan 1950-luvun nahkaselkäisestä painoksesta maksetaan ehkä hieman enemmän kuin tavallisesta. Hänen nähdäkseen markkinoilla harvemmin liikkuvan vanhemman sarjan hinta ei juuri eroa myöhemmästä painoksesta.