Haluaisin tietää milloin Niila nimiset miehet viettävät nimipäiväänsä?

Kysytty

Haluaisin tietää milloin Niila nimiset miehet viettävät nimipäiväänsä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Niila –nimi on ortodoksinen nimi. Nimi löytyy ortodoksisen kirkon nimipäiväkalenterista, joka sisältyy Yliopiston nimipäiväalmanakkaan 2006 (Helsingin yliopisto, 2005).
Nimipäiväkalenterissa nimi esiintyy kaksi kertaa: 19.5. ja 13.9. Ortodoksisen käytännön mukaan nimipäivää vietetään kuitenkin ainoastaan sen pyhän muistopäivänä, jonka mukaan nimi on annettu. Nämä ortodoksisen kirkon pyhät löytyvät julkaisuista Kirkkovuoden pyhät, osat 1 ja 2. Lisää nimenannosta ortodoksisen kirkon mukaan voi lukea kirjoista Valitse nimi lapselle! (Perhemediat, 3.p. 2006) ja yllämainitusta Yliopiston nimipäiväalmanakasta.

9 ääntä

Kommentit

Meillä vietetään Niilan nimipäivää 6.12. jolloin myös Niilo viettää. Nimi juontaa juurensa Niilon nimestä, jonkun nimikirjan mukaan.