Haluaisin tietää millainen teos Jari Tervon Pohjan Hovi on. Lisäksi haluaisin tietää enemmän kyseisestä kirjasta.

Kysytty

Haluaisin tietää millainen teos Jari Tervon Pohjan Hovi on. Lisäksi haluaisin tietää enemmän kyseisestä kirjasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jari Tervon Pohjan hovi kertoo miesporukan edestakaisesta taksimatkasta Rovaniemeltä Sodankylään tarkoituksena etsiä kadonnutta lompakkoa. Matkan aikana ryypätään ja kerrotaan tarinoita, jotka ovat kirjassa tärkeämmät kuin itse matka. Parhaiten saat tietoa kirjasta lukemalla sen itse. Lyhyen juoniselosteen löydät Jari Tervoa esittelevältä sivulta http://www.rovaniemi.fi/lapinkirjailijat/tervo.htm ja kirjasta Kotimaisia nykykertojia 1-2 (2003), joka löytyy kirjastosta. Netillä on lukijan arviointi sivulla http://www.vastela.net/paula/tervopoh.htm . Lukuisiin kirja-arvosteluihin voit tutustua kirjastossa. Aikakauslehtiarvosteluja on lehdissä:
Suomen kuvalehti 1992, nro 41, sivu 65
Kaltio 1992, nro 5, sivu 189
Parnasso 1991, nro 6, sivu 372-374
Sanomalehdissä ilmestyneitä arvosteluja on koottu julkaisuun Kirjallisuusarvosteluja, joka sekin löytyy kirjastosta.