Haluaisin tietää mahdollisen paljon kunigas Minoksesta esim: Minoksen palatsista, vaateista, Mitä Minos teki, Millon Minos synty ja millon kuoli, minkä lainen…

Kysytty

Haluaisin tietää mahdollisen paljon kunigas Minoksesta esim: Minoksen palatsista, vaateista, Mitä Minos teki, Millon Minos synty ja millon kuoli, minkä lainen Minos oli ja oliko Minoksella lapsia ketkä. Näistä haluaisin tietää edes vähän.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Minoksesta ja kreikkalaisesta mytologiasta yleensä saat tietoa teoksista Harris, Nathaniel: "Antiikin Kreikka". Gummerus, 2001, Bellingham, David: "Kreikan mytologia". Gummerus, 1990 ja erityisesti kannattaa tutustua Alf Henriksonin kirjohin "Antiikin tarinoita 1-2" WSOY ja Claes Lindskogin Kreikkalaisia jumalaistaruja ja satuja, WSOY 1984.

Teosten sijainnin ja saatavuuden voit tarkistaa osoitteesta http://www.helmet.fi .

Hyödyllinen olisi myös seuraava, kylläkin englanninkielinen sivu, jolta löydät myös useita käyttökelpoisia linkkejä http://homepage.mac.com/cparada/GML/Minos2.html